Övriga frågor

Jag har inte blivit kontaktad för besiktning, vart vänder jag mig?

När du fått en uppsägningsbekräftelse från oss framgår det hur en för- och slutbesiktning bokas in. Det är våra lokala driftpartners som utför dessa samt bokar tid med dig som hyresgäst, vanligtvis sker en förbesiktning inom en månad från din uppsägning, och slutbesiktning på din avflyttningsdag. Om du som hyresgäst har frågor eller funderingar kring dina besiktningar är du välkommen att göra en serviceanmälan. Du finner information om hur du gör en serviceanmälan här.

Jag saknar mina hyresavier, vad gör jag?

Du som hyresgäst har fullt ansvar över dina hyresinbetalningar enligt ditt hyresavtal. Villkor för betalning finns angivet i ditt hyresavtal.

Om du som hyresgäst har tappat bort eller saknar dina hyresavier är det viktigt att du i god tid innan hör av dig till Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10 för att undvika eventuella inkassokrav eller tillkommande kostnader. Vi tillämpar inte betalningspåminnelser.

Vart vänder jag mig om jag har frågor till min hyresvärd?

Det är olika kontaktuppgifter beroende på vad för typ av fråga du har. Välj den ort du bor på här för att se kontaktuppgifter för dig i olika frågor.

Hur länge måste jag vänta innan man får svar?

Normalt sett får du svar inom 24 timmar. Vi har till och från högt tryck och kan tyvärr inte ge en exakt svarstid vid sådana tillfällen. Har du inte hört någonting inom 5 arbetsdagar kontrollera din skräppost-inkorg eller kontakta oss igen på uthyrning@slatto.se.

Alla kategorier