Enligt policy godkänner vi inte anstånd på hyresinbetalningar oavsett skäl. Tänk på att dina hyresinbetalningar alltid behöver inkomma i tid så du inte riskerar att få eventuella inkassokrav eller noteringar om sena hyresinbetalningar. Det kan påverka din ansökningsprocess hos eventuella framtida hyresvärdar.
Du som hyresgäst har fullt ansvar över dina hyresinbetalningar enligt ditt hyresavtal. Villkor för betalning finns angivet i ditt hyresavtal.
Om du som hyresgäst har tappat bort eller saknar dina hyresavier är det viktigt att du i god tid innan hör av dig till Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10 för att undvika eventuella inkassokrav eller tillkommande kostnader. Vi tillämpar inte betalningspåminnelser.
För de flesta av våra bankgiron finns det Autogiro påkopplat hos Newsec som sköter vår ekonomiska förvaltning. Se nedan instruktion hur du gör.
Vid ansökan om Autogiro under ett pågående kvartal kommer första dragningen kunna ske från och med nästkommande kvartals månadshyror.
Har du frågor kring detta är du välkommen att kontakta Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10.
Newsec skickar ut hyresavierna till dig som hyresgäst på uppdrag av Slättö. Nedan finner du de olika alternativ som finns just nu för mottagande av hyresavier/fakturor.
Har du frågor om dina hyresavier/betalningar är du välkommen att kontakta Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10.
Asunnon vuokra riippuu useista tekijöistä. Yleisesti ottaen uusien, korkeatasoisten asuntojen vuokra on korkeampi kuin vanhempien, huonompitasoisten asuntojen.
Vastarakennetuissa asunnoissamme on yleensä yksilöllinen sähkön ja veden mittaus ja laskutus. Vanhemmissa kiinteistöissä lämmitys ja vesi kuuluvat yleensä hintaan, mutta sinulla on oma sähköliittymäsi. Jokaisella kiinteistöllä on omat sääntönsä, joten jos olet epävarma, suosittelemme, että tarkistat vuokrasopimuksesi tai otat meihin yhteyttä osoitteessa uthyrning@slatto.se