Hyresaiver

Jag saknar mina hyresavier, vad gör jag?

Du som hyresgäst har fullt ansvar över dina hyresinbetalningar enligt ditt hyresavtal. Villkor för betalning finns angivet i ditt hyresavtal.

Om du som hyresgäst har tappat bort eller saknar dina hyresavier är det viktigt att du i god tid innan hör av dig till Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10 för att undvika eventuella inkassokrav eller tillkommande kostnader. Vi tillämpar inte betalningspåminnelser.

Kan jag betala min hyra via Autogiro och hur gör jag?

För de flesta av våra bankgiron finns det Autogiro påkopplat hos Newsec som sköter vår ekonomiska förvaltning. Se nedan instruktion hur du gör.

  1. Gå in på din internetbank för ansökan om Autogiromedgivande
  2. Sök på ”Slättö”, välj bankgirot som du har på dina hyresavier
  3. Fyll i behövlig information och godkänn ansökan på din bank
  4. Klart!

Vid ansökan om Autogiro under ett pågående kvartal kommer första dragningen kunna ske från och med nästkommande kvartals månadshyror.

Har du frågor kring detta är du välkommen att kontakta Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10.

Hur får jag mina hyresavier?

Newsec skickar ut hyresavierna till dig som hyresgäst på uppdrag av Slättö. Nedan finner du de olika alternativ som finns just nu för mottagande av hyresavier/fakturor.

  • E-faktura (finns dock inte för samtliga bankgiron, hittar du inte rätt bankgiro på din internetbank när du söker på ”Slättö”, hör av dig till Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10).
  • PDF-faktura till din e-postadress (förutsatt att din e-postadress finns i våra system)
  • Per post (till din hemadress)

Har du frågor om dina hyresavier/betalningar är du välkommen att kontakta Newsec på hyresadmin.slatto@newsec.se alternativt 019-500 01 10.

Alla kategorier